fbpx

Fals despre Autism

Fals despre Autism

Autism. Mituri și concepții greșite ale autismului

MIT. Există o „epidemie de autism”.

ADEVĂR. Nu există nicio îndoială că numărul copiilor diagnosticați cu tulburare din spectrul autist a crescut în ultimii 10 ani. Cu toate acestea, caracterizarea acesteia ca epidemie este inexactă și dă impresia unei cauze clare pentru creșterea numărului. Deși o cauză a apariției autismului nu a fost încă identificată, observăm o mai mare conștientizare a afecțiunii. Acest lucru a făcut ca copiii să fie evaluați în număr mai mare din cauza preocupărilor ridicate de diverși îngrijitori și educatori care petrec o cantitate semnificativă de timp cu ei.

Atunci când interpretăm unele dintre rapoartele mai recente despre prevalența autismului, trebuie să luăm în considerare metodele utilizate pentru a ajunge la aceste cifre. De exemplu, extragerea numerelor din înregistrările de educație specială ale departamentelor școlare poate denatura numărul real de copii diagnosticați cu tulburare. Nu înlătură faptul că există o conștientizare tot mai mare a tulburării din spectrul autismului. Ceea ce duce la evaluarea mai multor copii, ceea ce duce la un număr mai mare de copii diagnosticați.

MIT. Vaccinurile pentru copilărie pot provoca tulburări ale spectrului autist.

ADEVĂR: Discuția despre rolul vaccinurilor în tulburările din spectrul autist a început odată cu introducerea preocupărilor legate de prezența mercurului ca conservant în vaccinul împotriva rujeolei, oreionului și rubeolei (MMR). De atunci, în timp ce utilizarea mercurului ca conservant a fost întreruptă în vaccinuri, numărul copiilor diagnosticați cu această tulburare continuă să fie semnificativ. Componentele diferitelor vaccinuri au fost, de asemenea, analizate în studiile populației atât în ​​Statele Unite, cât și în alte țări dezvoltate.

În urmă cu câțiva ani, cercetătorii care au asociat inițial vaccinurile și autismul și-au retras afirmațiile după ce au fost ridicate preocupări cu privire la studiul lor. S-a stopat inclusiv finanțarea acestuia, lipsa rezultatelor reproductibile și metodele prin care au fost obținute informații. Deși numeroase studii nu au dezvăluit o relație cauză-efect între vaccinuri și ASD, studiile continuă să caute cauze. Până în prezent, nicio altă componentă nu a fost găsită să aibă un efect cauzal asupra diagnosticului tulburării din spectrul autismului. În acest moment, printre factorii posibil asociați cu dezvoltarea autismului, genetica continuă să fie un candidat de top. Cu toate acestea este nevoie de multă muncă pentru a stabili acest lucru în continuare.

MIT. Toți copiii cu tulburare de spectru autist sunt de fapt genii sau au un talent special.

ADEVĂR. La fel ca si colegii lor, copiii cu o tulburare de spectru autist pot demonstra o mare variabilitate în profilurile lor cognitive. Acestea variaza de la dizabilitate intelectuală la intelect superior. Ei pot avea, de asemenea, abilități și talente într-un anumit domeniu, care pot fi disproporționate cu celelalte abilități sau cu profilul general de dezvoltare. Aceste abilități pot include un talent deosebit în artă sau muzică, dar pot fi și abilități în memorarea faptelor, simbolurilor vizuale sau pasaje lungi etc.

Deși aceste talente nu se corelează întotdeauna cu capacitatea intelectuală a copilului, astfel de tendințe, pot da observator ocazional impresia de capacitate cognitivă superioară și inteligență. Astfel de copii pot avea abilități superioare în acel aspect. Dar în alte domenii de dezvoltare – comunicare, socializare, relații etc. – ei continuă adesea să aibă dificultăți în concordanță cu diagnosticul lor TSA.

MIT. Copiii cu tulburare de spectru autist nu simt emoții.

ADEVĂR. La fel ca toți copiii, indiferent de statutul lor de dezvoltare, și copiii cu Tulburare din Spectrul Autismului experimentează și simt emoții. Ei experimentează fericire, tristețe, anxietate, frică, furie, teamă, entuziasm, etc. Diferența poate fi în modul în care își exprimă emoțiile și înțelegerea acestor emoții la alții. În funcție de capacitatea lor de a comunica, ei s-ar putea să nu-și exprime întotdeauna aceste emoții la fel ca colegii lor în curs de dezvoltare. Aceasta ridică îngrijorări cu privire la lipsa lor de sentimente sau emoții.

Reacțiile lor pot fi neașteptate (adică râsul/zâmbetul într-un moment trist), disproporționate față de declanșator (adică furie cu o ușoară frustrare) sau exagerate (excitare extremă față de o jucărie mică). În ciuda acestor diferențe de exprimare emoțională, copiii cu tulburare de spectru autist experimentează o varietate de emoții. Acestea ar trebui să fie recunoscute și acceptate ca și emoțiile semenilor lor în curs de dezvoltare.

MIT. Copiii cu autism se pot vindeca sau depăși autismul

ADEVĂR. Deși nu există un remediu pentru autism, tratamentul intensiv și precoce poate face o mare diferență în viața multor copii.

whatsapp