fbpx

TEACCH

Ce este TEACCH?

Programul TEACCH®Autism este un program clinic, de formare și de cercetare bazat la Universitatea din Carolina de Nord – Chapel Hill.

TEACCH a fost dezvoltat de Dr. Eric Schopler și Dr. Robert Reichler în anii 1960.

A fost înființat ca program la nivel de stat în 1972 și a devenit un model pentru alte programe din întreaga lume.

Treatment and Education of Autistic and Communication related handicapped Cildren

TEACCH folosește o metodă numită „Învățare structurată”. Aceasta se bazează pe nevoile unice de învățare ale persoanelor cu TSA, inclusiv:

  • Puncte forte în procesarea informațiilor vizuale
  • Dificultăți în comunicarea socială, atenție și funcția executivă

Structured TEACCHing oferă strategii și instrumente pe care profesorii le pot folosi în clasă. Acestea îi ajută pe elevii cu autism să atingă obiectivele educaționale și terapeutice. Abordarea Structured TEACCHing se concentrează pe:

  • Sprijin organizațional extern pentru a aborda provocările cu atenție și funcție executivă
  • Informații vizuale și/sau scrise pentru a completa comunicarea verbală
  • Suport structurat pentru comunicarea socială

Această metodă sprijină implicarea semnificativă în activități. De asemenea, funcționează pentru a crește flexibilitatea, independența și autoeficacitatea elevilor.

Strategiile structurate de PREDARE pot fi utilizate alături de alte abordări și terapii.

Cum arată TEACCH?

Programele TEACCH sunt de obicei aplicate într-o clasă. Sunt disponibile și programe de acasă bazate pe TEACCH. Părinții lucrează cu profesioniști ca co-terapeuți pentru copiii lor. aceștia pot continua să folosească tehnicile TEACCH acasă.

Structured TEACCHing folosește organizarea și sprijinul în mediul de clasă pentru a ajuta elevii să învețe cel mai bine. Aceasta include:

  • Organizarea fizică
  • Programe individualizate
  • Sisteme de muncă (Activitate).
  • Structura vizuală a materialelor în sarcini și activități

TEACCH este un serviciu bazat pe dovezi, instruire și program de cercetare. Acesta se adresează pentru persoane de toate vârstele și nivelurile de calificare cu tulburări din spectrul autismului.

Predarea structurată se bazează pe ceea ce TEACCH numește „Cultura autismului”. Aceasta se referă la punctele forte și dificultățile relative împărtășite de persoanele cu autism care sunt relevante pentru modul în care învață. Predarea structurată este concepută pentru a valorifica puterea relativă și preferința pentru prelucrarea vizuală a informațiilor, ținând cont de dificultățile recunoscute.

Copiii cu autism sunt evaluați pentru a identifica abilitățile emergente. Munca se concentrează apoi asupra acestora pentru a le îmbunătăți. În predarea structurată, un plan individualizat este dezvoltat pentru fiecare elev, decât să utilizeze un curriculum standard. Planul creează un mediu foarte structurat pentru a ajuta persoana individuală să planifice activitățile. Mediul fizic și social este organizat folosind suporturi vizuale. Copilul să poată prezice și înțelege mai ușor activitățile zilnice și să răspundă în moduri adecvate. Suporturile vizuale sunt, de asemenea, folosite pentru a face sarcinile individuale de înțeles.

Programele TEACCH se desfășoară de obicei într-o clasă. Programele de acasă bazate pe TEACCH sunt disponibile și sunt uneori utilizate împreună cu un program de clasă bazat pe TEACCH.

Surse de informație:
https://www.autismspeaks.org/

whatsapp